Midden- en Kleinbedrijf

Bij het runnen van een bedrijf in het MKB komt een hoop kijken. Zeker in het begin is het keihard werken voordat u de vruchten kunt plukken van al uw inspanningen. Om uiteindelijk de vruchten te kunnen plukken van al deze inspanningen, is het belangrijk om een geordende en georganiseerde bedrijfsvoering te hebben. Naast de praktijkactiviteiten die u uitvoert, mag u ook zeker de administratieve activiteiten niet vergeten. Zonder goede administratie is het immers zo goed als onmogelijk om te kijken in hoeverre uw onderneming rendabel is.

U kunt als ondernemer in het MKB zelf bepalen hoe u uw bedrijfsactiviteiten invult, maar aan het administratieve deel worden vaak wel eisen gesteld. Het is daarom van belang om een juiste en ordelijke administratie te voeren. Wat u sowieso dient te hebben, is een financiële administratie. In deze administratie houdt u alle financiële gebeurtenissen ordelijk bij. Het is echter vaak wel lastig om – en dit geldt zeker wanneer uw bedrijf groeiende is – de administratie netjes bij te houden. Wegens tijdgebrek focust u uzelf bijvoorbeeld meer op de bedrijfsuitoefening dan op het administratieve aspect. En ditzelfde geldt voor de salarisadministratie die u bij dient te houden wanneer u personeel in dienst heeft. In beide soorten administraties kan een hoop werk en tijd gaan zitten. Het is dan ook een aanrader dit uit te besteden aan Administratiekantoor Terneuzen.

Daarnaast is het van belang om de belastingzaken op orde te hebben. U kunt anders namelijk wel eens voor onaangename verassingen komen te staan in de vorm van flinke naheffingen en belastingaanslagen. Wij kunnen u adviseren op het gebied van belastingzaken, maar Administratiekantoor Terneuzen geeft nog veel meer advies, onder andere over hoe u bijvoorbeeld de salarisadministratie het beste kunt organiseren.