Advies

Wanneer u een bedrijf heeft in het MKB of erover nadenkt om een bedrijf in het MKB te starten, dan komt hier heel wat bij kijken. Het is te begrijpen dat u in een dergelijke situatie wel wat advies kunt gebruiken. Administratiekantoor Terneuzen is in staat u advies te geven op diverse gebieden, wij kunnen u bijvoorbeeld adviseren over belastingzaken waar uw bedrijf mee te maken krijgt. Denkt u hierbij maar aan de periodieke aangiften die gedaan moeten worden bij de belastingdienst.

De financiële administratie voor een bedrijf in het MKB kan heel ingewikkeld zijn. Administratiekantoor Terneuzen adviseert u graag met het opzetten van een betrouwbare financiële administratie. Dit is namelijk van belang voor uw organisatie en opdrachtgevers en voor potentiële kredietverstrekkers, met wie u in de toekomst in aanraking komt. Wij leggen u ook uit hoe u het beste de boekhouding kunt inboeken, hoe de tussentijdse overzichten eruit dienen te zien en hoe u een jaarrekening op moet stellen.

Administratiekantoor Terneuzen kan u ook adviseren op het gebied van salarisadministratie, waar meer bij komt kijken dan het verzorgen van de maandelijkse loonstroken. Zo dient u als werkgever periodiek digitale loonaangifte te doen en indien u bent aangesloten bij een CAO moeten uw medewerkers aangemeld worden bij een pensioenfonds. Verder is er een contract nodig met een arbodienst of een arbodeskundige en kunt u een verzuimverzekering afsluiten.

U krijgt van ons altijd een helder advies op maat, op fiscaal- en financieel gebied, waarbij we uw financiële belangen optimaal behartigen.