Financiële administratie

Stichtingen en verenigingen zijn verplicht om een actuele administratie te hebben. Deze administratie moet voldoende inzicht kunnen geven in de huidige financiële situatie van de stichting of de vereniging. Volgens de wet is het bestuur verantwoordelijk voor een correcte en actuele administratie. Maar niet ieder bestuurslid is in het bezit van voldoende kennis betreffende het correct administreren van de nodige zaken. Het is daarom verstandig om hulp in te schakelen van iemand die gespecialiseerd is in administratieve werkzaamheden.

Heeft u geen idee hoe u moet beginnen met de administratie, dan doet u er goed aan om Administratiekantoor Terneuzen in te schakelen. Wij kunnen voor u alle benodigde aspecten van de financiële bedrijfsvoering van uw stichting of vereniging correct administreren. Wij kunnen u op weg helpen met het opzetten van een handig administratiesysteem, maar wij kunnen ook de gehele administratie voor u verzorgen. In overleg wordt bepaald wat de mogelijkheden voor uw stichting of vereniging zijn en aan de hand hiervan wordt een handig administratiesysteem voor u opgesteld, zodat u kunt kiezen voor (gedeeltelijk) uitbesteden of zelf verzorgen van uw administratie.

Mocht u besluiten de gehele financiële administratie aan Administratiekantoor Terneuzen over te laten, dan verzorgen wij een aantal werkzaamheden voor u. Zo boeken wij de boekhouding voor u in, in een handig administratiesysteem. Daarnaast stellen wij tussentijdse overzichten op, zodat er kan worden gekeken hoe de stichting of vereniging ervoor staat op dat moment. Ook stellen wij een jaarrekening voor u op, zodat zichtbaar wordt hoe de stichting of vereniging in het afgelopen boekjaar gepresteerd heeft.